طراحی لبخند یا اصلاح طرح لبخند به زبانی کاملا ساده


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 12 مهر 1400
بازدید : 299
نویسنده : mozhgan

طراحی لبخند بیشتر یک اصطلاح است. اصطلاحی که اشاره به تعدادی فرآیند دندانپزشکی و درمان ارتودنسی دندان دارد  این فرآیندها و پروسه‌ها، به درمان و یا اصلاح تمام بدشکلی‌ها و مشکلات دهان و دندان، حین لبخند زدن می‌پردازند. هدف نهایی طراحی یا اصلاح طرح لبخند ایجاد لبخندی زیباتر، طبیعی‌تر و سالم‌تر در صورت افراد است.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی بی رنگ

مقدمه ای بر اصطلاح طرح لبخند 

بیایید فرض کنیم که شما برای اصطلاح طرح لبخند خود به نزد یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کرده‌اید. طی این جلسه، متخصص ارتودنسی با دقت لبخند شما را زیر نظر می‌گیرد. او حین ارزیابی دندان‌ها و صورت شما، تمام فاکتورهایی که در لبخند زدنتان تاثیر می‌گذارند را پیدا کرده و در نظر می‌گیرد. .(برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی کامل در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی ما مراجعه کنید.) وقتی صحبت از طراحی لبخند می‌شود، به این معنی نیست که شما افتضاح‌ ترین دندان‌ ها و در نتیجه بدترین لبخند دنیا را دارید. ارتودنتیست هم نکات مثبت لبخند شما و هم نکات منفی آن را در نظر می‌گیرد.

چه فاکتورهایی بر زیبایی لبخند تاثیر می‌گذارند؟

خب وارد اصل مطلب می‌شویم. برای ادامه از شما میخواهیم که روبرو یک آینه قرار بگیرید و یک لبخن طبیعی و ملیح بزنید! باد دقت به لبخند خودتان نگاه کنید. چه چیزهایی توجه شما را به خود جلب می‌کند؟

به طور کلی فاکتورهایی که در نحوه لبخند زدن شما تاثیرگذار هستند به قرار زیراند:

  • رنگ دندان‌ها
  • تراز بودن یا نبودن دندان ها
  • فاصله بین دندان ها
  • جای خالی دندان (اگه یکی از دوندوناتون رو از دست داده باشید)
  • هماهنگی دندان و فک

اگر رنگ دندان نیاز به اصلاح داشته باشد…

بعضی از افراد به دلیل از دست دادن بخشی از دندان‌های خود مجبور به پر کردن آن‌ها می‌شوند. برای پر کردن دندان خراب معمولا از موادی مثل آمالگام استفاده می‌کنند که ترکیبی از تعدادی فلز کاربردی است. رنگ این مواد به راحتی قابل مشاهده است و ظاهر خوبی به لبخند شخص نمی‌دهد. در فرآیند اصلاح طرح لبخند، با هنرمندی تمام از ونیر و لمینت کامپوزیتی استفاده می‌شود تا تغییر رنگ دندان‌ها به راحتی از نظر پنهان شود. از آنجایی که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای طراحی لبخند اصلاح و هماهنگ کردن رنگ دندان‌ها است، از متدهای زیر برای سفید و یک‌دست کردن رنگ دندان‌ها استفاده می‌شود:

  • روکش کردن دندان‌ها
  • استفاده از تاج روی دندان‌هایی که بخشی از سطح خود را از دست داده‌اند ·       
  • بریج دندان
  • باندینگ کامپوزیت
  • و کاشتن ایمپلنت دندان به جای دندان‌های از دست رفته

اگر دندان‌ها تراز نباشد …

کراودینگ (نامرتبی دندان‌ها)، کج بودن، داشتن فاصله زیاد بین دندان‌ها و سایر مشکلات مربوط به ناهماهنگی آن‌ها، همگی مستقیما روی طرح لبخند و فرم کلی صورت شما تاثیر می‌گذارند. متخصصان ارتودنسی از روش‌های مختلفی برای اصلاح این بدفرمی‌ها استفاده می‌کنند. برای مثال یکی از روش‌های اصلاح عدم تراز دندان‌ها، استفاده از لمینت برای صاف و یکدست کردن طراحی لبخند شما است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی رایگان





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com